2012. augusztus 29., szerda

Marbling, avagy az a csodálatos márványozás

Én nem is tudtam sokáig erről a technikáról, amíg egy angol oldalon nem láttam, ahogy egy anyuka kislányával festékeket csepegtet a vízbe, majd összekuszálva a víz tetején úszó színcseppeket csodálatos mintákat hoz létre. Mi is kipróbáltuk, miután utána néztem a technikának, habár a magyar nyelvű oldalak elég szűkszavúak, de szerencsére angol nyelven rengeteg információ található róla.

Mi ezeket a kiskönyveket alkottuk:



























































A márványozás a legkitűnőbb technika arra, hogy a foltokkal kísérletezzünk, és számtalan szín és formavariációt hozzunk létre.


1.Mi a legegyszerűbb módját választottuk, vettem két színű easy marble nevű festéket a hobby boltban. Az utasítás szerint belecsöpögtettük a vízbe és összekuszáltuk egy fogpiszkálóval. Egy idő után azonban jobban működött az, amikor kevertem egy kis tapétaragasztós alapot /ne legyen nagyon sűrű, inkább folyékonyabb/, mert ezen az alapon jobban "megül" a festék. /az alapot, amibe csöppentünk egy olyan tálcába öntsük, amit utána már csak erre használunk, mert megfogja a festék az oldalát/ Az alapnál tehát én tapétaragasztót alkalmaztam, de külföldi oldalak a kukoricakeményítő+víz, vagy a guarmag liszt+víz keverékét használják.
Ezután az alapon érdemes egy papírlapot végighúzni, ezzel kisimítva felületet./buborékmentesítünk/

2. Szívecskét úgy kapunk, hogy egy tejfölös dobozba, vagy kör alakú dobozba csöppentünk, először mi kéket, aztán a kék közepébe pirosat, majd középre megint kéket.

3. Egy fogpiszkálóval a kialakult kör közepén húzzunk egy egyenest.

Mi az alábbi foltokat csináltuk, bár így beskannerelve nem jön át, de ennél sokkal szebbek a foltok élőben.
Azután eljátszottuk a Kreatív foltok bejegyzésben leírt:" Mit látsz a foltokban" játékot.


























A könyvecske elkészítéséhez készítettem egy rövid rajzos értelmezést.

1.Hajtsunk ketté egy A/4-es lapot.
2.Vágjuk félbe.
3.Hajtsuk a kis darabokat megint félbe.
4.Hajtsuk meg a kis lapjainkat harmonika szerűen, és ragasszuk össze a két részt. /Én celluxal csináltam/
5.A kiválasztott márványozott lapunk hátuljára ragasszunk egy kemény papírból kivágott lapot.
/ez lesz a fedél, szóval legyen akkorra, mint a kis harmonikánk egy oldala/. Vágjuk le a darabokat a rajz szerint.
6.Vágjunk két kis darabot egy szalagból, és az egyiket ragasszuk a fedél egyik oldalára. A pöttyözött részt kenjük meg ragasztóval, és ragasszuk rá a harmonikánk első oldalát. A fedél szélén marad egy kis téglalap rész a márványozott lapból, ezt ne ragasztózzuk még be, majd ezzel ragasztjuk össze a könyvet.
7.Miután ugyanúgy elkészítettük a hátoldalt, azt a kis téglalap részt, ami elölről megmaradt, hajtsuk fel, és ragasszuk a hátoldalra.

























































































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése