2012. július 25., szerda

Só- liszt gyurma II.

Használható alkotás:

Ha valami olyat csinálunk a gyerekkel, amit később használni is tud, akkor szívesebben áll neki az alkotásnak. Mi múltkor kis tálat készíthettünk, amiből a gyerekek ehettek is cornflakes-et. Használat után kiöblítettem óvatosan kis mosogatószeres vízzel, és tiszta vízzel, majd kitörölgettem, így máskor elő lehet venni kisebb étkezéskor.

Ha kisebb a gyermek /3-5 éves/, akkor elkél a segítség, hiszen nem minden gyerek kitartó. Hangsúlyozzuk a közös munkát, és kérjük gyermekünket, hogy segítsen nekünk. Ne erőltessük a kreatívkodást, legyen ez foglalkozás mozgás, séta után, és akkor mikor a gyerek örömmel áll neki.




Lépések:

1. Csináljunk só-liszt gyurmát, úgy ahogy azt az előző bejegyzésemben leírtam: http://kreativgyermek.blogspot.hu/2012/07/so-liszt-gyurma-i.html
2. Vegyünk elő egy joghurtos, vagy tejfölös kimosott poharat. /én egy átlátszót találtam/
3. Gyúrjunk kukacokat a gyurmából.
4. A pohár peremétől kezdjük el körbe tapasztgatni a gyurmát.
5. Ha mindenhol betapasztottuk, akkor kicsit hengergessük meg a gyúródeszkán.
6. Tehetünk rá csillámot, rajzolhatunk bele filctollal, magokkal díszíthetjük, stb.
7. Szárítsuk ki vagy a napon, vagy sütőben, vagy csak az ablakban.
/Ha kiszáradt be is lehet festegetni/

Ehető tálak készítéséhez pedig itt a leírás:
http://www.applepiepatispate.com/bread/soup-bowl-recipe/



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése