Még régebben olvastam Edward de Bono, Máltán született orvos, és tanácsadó egyik könyvét: A kreatív elme: 62 gyakorlat a kreativitás növelésére.
Én hiszek abban, hogy fontos kreatívnak lenni. Egy kreatív, aktívan gondolkodó ember, könnyebben talál megoldást nehéz helyzeteire. Az én álmom pedig olyan kézműves foglalkozások tartása, ahol a résztvevők nemcsak az ügyességüket, hanem a fejüket is használják, ami nehéz dolog, hiszen egy elcsigázó, munkával töltött nap után kevesen akarnak gondolkodni. De amikor a mindennap rutinná válik, a hirtelen felmerülő váratlan szituációkra nem jók a berögződött megoldások, akkor jó, ha kreatívak tudunk lenni.
Íme néhány feladat, amivel az író szerint fejleszthetjük magunk, és gyermekünk ötletelő képességét.
/Én az elsőt szavak helyett képekkel játszottam a kislányommal/
1.
/5-6 éveseknek/ Mindenkinél van otthon kártya, mesekártya, vagy memória játékhoz használható kártya.
Kérjük meg a gyermekünket, hogy húzzon lapot, és meséljen róla, azután húzzon még egyet, és fűzze tovább a történetet. Ezt addig lehet folytatni, amíg el nem fogy a kártya.
2.
A további feladatoknál is lehet képeket használni, de a nagyobbak játszhatják szavakkal is. /Fontos, hogy a szavakat véletlenszerűen válasszuk ki, pl. kivágunk több újságcikkből részleteket, felvágjuk szavakra, és összekeverjük.
Kakukktojás:
Húzzunk becsukott szemmel 4 szót, és aztán próbáljuk meg kitalálni, melyik a kakukktojás, és ezt magyarázzuk meg, hogy miért.
Tündérmese, és valós történet:
Az első változatot nagyobbakkal játszhatjuk úgy is, hogy először egy valótlan, mesés történetet készítünk, azután pedig egy olyat, ami a valóságban is megtörténhet. Itt fontosak az ok- okozati összefüggések.
Ilyen, és ehhez hasonló feladatok vannak még ebben a könyvben. Mindenkinek ajánlom!
Ezek az én ügyes kislányom egyik alkotása, aki, amikor kocka alapmintákat vágtam ki egy nagy kartonból, akkor a leeső kis darabokra elkezdett rajzolgatni, ezt a feladatot magától kitalálva.